Hemen Başvur
Ana Sayfa Faydalı Bilgiler Horlama Nedenleri Uzun Süreli Antidepresan Kullanımı Horlamaya Neden Olur mu?

Uzun Süreli Antidepresan Kullanımı Horlamaya Neden Olur mu?

Uzun Süreli Antidepresan Kullanımı Horlamaya Neden Olur mu?

Türkiye’de her 10 kişiden 1’i antidepresan kullanıyor. Kadınlarda oran iki kat fazla.. Yapılan araştırmalara göre dünyada yaklaşık 550 milyon kişi depresyon ilaçları kullanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’de her 10 kişiden 1’i antidepresan ilaçları kullanıyor ve kadınlarda antidepresan kullanım oranı, erkeklere nazaran 2 kat fazladır.

Yakın gelecekte antidepresan kullanımının daha da artması düşünülmektedir. Bu artışın global bir krize neden olmasından endişe duyulmaktadır. Antidepresan ve kısa süreli yatıştırıcı özelliğe sahip ilaçların sürekli kullanımlarında uyku apnesi ve horlamaya neden oldukları tespit edildi.Uyku için ilaç kullanılmadan önce, uyku sorununun nedeni tespit edilmelidir. Ayrıca her antidepresan ilaç uykuya neden olmamaktadır.

Sakinleştirici ve antidepresan ilaçlar, tüm vücutta ve boğaz kaslarında rahatlamaya neden olur. Bu nedenle horlayan kişilere bu tür ilaçlar tavsiye edilmez. Antidepresan, antihistaminik, antispsikotikler gibi ilaçların yan etkileri arasında horlama sayılmaktadır. Uyku apnesi sendromu; sakinleştirici, antidepresan, uyku ilacı vb. kullananlarda sıkça görülmektedir. Bunun dışında bazı antidepresanlar horlama için kullanılmıştır. Ama bunların hiçbirinin horlamayı etkili bir şekilde yok etmesine tanık olunmamıştır.

Yorum Yap
Horlama Tedavisi Bilgi ve
Randevu Formu
Takip Et Abone Ol